day 03 - my parents

Ja du, mina föräldrar är allt bra mysiga.

Som jag sagt är dom skilda och jag bor hos min mamma Helén. Hon är världens mest galna och flippade mamma man kan ha. Ibland får hon sina cpryck (positivt måste jag bara tillägga) och cpar runt. Jag älskar't! Hon jobbar på kirurgen i Uddevalla som sjuksköterska och vice chef, det är ganska respekt! Hon älskar att vara hurtig och mysa till det lite då och då. Hon eldar i vår öppna spis 24/7 verkligen, så det är typ 30 grader här. Hon åker skidor på vintern och cyklar på sommaren, och hon tar två steg upp och ett steg ner i trappan för att hon ska få extra träning. Men hon äter som en häst så egentligen borde hon vara smällfet.
Hon älskar även allt som är rosa och Maria Montazami är hennes stora idol. Jag köpte till och med "maria-tofsar" till henne när jag var nere i Abu Dhabi.
Mamma är min bästa vän och jag skulle aldrig klara mig utan henne.

Min pappa är speciell och mysig. Vi träffas inte alls ofta. Vet inte riktigt varför det har blivit så, men tiden går så jädra fort..  För typ en månad sen (?) bröt han ryggen när han ramlade ner från en stege. Det kunde gått väldigt illa men han måste ha haft någon skyddsängel med sig, tack för det. Far min älskar musik och är väldigt musikalisk även om han inte riktigt vet om det själv. Eller så är det nog bara för att han är så blyg eller nåt. Pappa är världens perfektionist, värre än mig, och tar alltid väldigt lång tid på sig för att något ska bli gjort. Men då blir det awesome! Han har ett eget företag som heter Bohlins båt och bygg och jobbar väldigt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0