skriva av sig

 
Ah men hej vänner. Är så himla tacksam för att det är fredag idag. 
 
Jag är en sådan person som hatar att göra saker under press, som jag vet att jag måstemåste göra. Med detta syftar jag ju främst på skolan. Jag kan göra vad som helst, verkligen vad som helst, för att slippa plugga. Tvätta, dammsuga osv osv. Ja, ni förstår. Men nu har jag liksom kommit till den gränsen att jag förstår att jag måste anstränga mig lite mer, kämpa lite hårdare, för att få till de där betygen som jag vill ha. 
 
Det smärtar ganska mycket att se betygen bli allt sämre och sämre, (för det är tyvärr så det har varit nu under hösten). Men jag orkar verkligen inte. Jag finner inte motivationen längre. Går bara runt i mina egna tankar. Jag hittar på femhundraåttiosju anledningar till att inte plugga. (Och nej, detta gäller inte bara mig. Det vet jag ju.)
 
Det jag egentligen ville få fram med det här är att jag ska försöka att "få bort" det som jag oftast flyr till. Och tyvärr så är bloggen ett väldigt bra exempel på det. Jag säger inte att jag ska sluta blogga, men som ni säkert har märkt så har det varit ganska tomt här på senaste. Och ja, ni förstår ju varför. Nästa termin ska jag ta tag i skolan, göra mitt bästa och verkligen försöka. Även om mycket roligt försvinner. Även om jag egentligen inte vill det. Men något måste hända. Let's step it up.
 
(Okej, jag kom just på att jag inte har en aning om vad jag egentligen ville säga med det här. Well well.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0