hopp&tvivel

inget lästvång
jag har kommit in i nån sorts dvala. känner mig splittrad. jag känner mig fånig. vad är det som betyder något egentligen? vad kommer hända när man börjar gymnasiet? jag antar väl att det är då man får se vilka det är som betyder något och som är till för att finnas kvar i ens liv. man träffar nya vänner, vilket jag bara tycker ska bli skönt. man kan börja om från skratch helt enkelt. fast jag kan inte påstå att jag har mycket som jag ångrar i mitt liv. jag är nöjd med den jag är och allt som har hänt. det låter kanske klyschigt men jag ångrar ingenting. det kanske är just därför jag är orolig över hur det blir om ett halvår. jag är rädd att förlora det som står mig nära. jag har några stora val som ska fattas. hinner jag med konståkningen? om det skulle funka, orkar jag verkligen? och vilken linje ska man gå? vem kommer jag att vara? ååh, jag hatar det här.
det har liksom alltid varit en slags trygghet att komma tillbaka år efter år till henåns skola. att träffa samma människor, veta vilka man tillhörde och hur man skulle vara. snart finns det inte längre. då är dom här snart 10 åren som bortblåsta.
vad händer? kanske dags att stanna upp?


sentimental
känslosam
gråtmild
hjärtnupen
lättrörd
smäktande

Kommentarer
Postat av: elsa

lille snutten. <3

2011-01-09 @ 20:06:11
URL: http://elsajohannaa.blogspot.com
Postat av: josefis

vännen, jag älskar dig! känner också såhär jävligt ofta, allt är ju bara så förvirrande. måste prata med dig känner jag, det var längesen. vi får ses <3

2011-01-10 @ 14:43:51
Postat av: katvonhund

finns om det är nått julia, <3

2011-01-15 @ 20:34:28
URL: http://katvonhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback