please be my strength

jo men visst, jag mår bra. det gör jag verkligen. om jag ska vara ärlig har jag inte mått såhär bra på riktigt riktigt länge. jag har mer tid. jag har mer ork och kan göra det som jag verkligen känner för. det är verkligen det jag behöver just nu. det känns så skönt att äntligen ha kunnat hämta sig. att kunna ta nya tag. börja om.

men samtidigt. jag saknar det. något fruktansvärt. jag saknar människorna. träningar. tävlingar. vissa stunder, gud, det går knappt att beskriva. det känns som alla minnen kommer på samma gång. de banar sin väg ner till magen och lägger sig där som en stor klump. trycker och klämmer överallt. det enda de vill är att jag ska tänka på det. på allt som har varit. de får mig att linda mina tankebanor runt dem likt en stor orm. de får mig att gråta. och då finns det inget slut. stora jävla tårar. skälvande och hulkande. ångestfyllt. gjorde jag rätt?

jag saknar minnena. det är där det ligger. jag klarar mig utan det nu. jag har tappat lusten. jag orkar inte mer. det är jag helt säker på. men jag har alltid varit en sådan person som har svårt att släppa saker. och jag kan inte släppa det som varit den här gången. men det är väl inte meningen. man får väl fortfarande minnas. men måste det göra så fruktansvärt ont? jag hatar att minnas. det får mig alltid att hamna där gråtandes. men jag antar att det är ett sätt att gå vidare. att minnas. att gråta. och att acceptera. gå vidare.

jag jobbar på det. sånt här går inte över på någon dag. det tar tid. och jag låter tiden gå. jag omgiver mig med minnena.
tänker tillbaks. gråter. saknar. ångrar mig.

men jag gjorde rätt. det har jag kommit fram till tillslut. det här var det jobbigaste beslutet jag någonsin fattat. men som jag sa, jag mår bra. jag klarar mig. det är tillåtet att sakna. jag har ju trots allt alla minnen. mycket fina sådana. livet går vidare.

tjejer, jag hoppas ni fortsätter att ta hand om varandra. att ni peppar varandra. ni kan om ni bara vill. tack för alla fina år med er. skulle inte bytt ut det mot nånting i hela världen. ni är bäst och det vet ni.

Kommentarer
Postat av: elsa

åh, nu får du mig att börja lipa. team-åren med dig har varit dom bästa <3

2011-06-28 @ 11:46:12
URL: http://elsajohannaa.blogspot.com
Postat av: Lundis

Oh shit, ögonen fylls med tårar.

Vi saknar dig Julia, hoppas du har det bra där borta på andra ön! <3

2011-06-28 @ 11:57:18
Postat av: Tullan

Vi kommer sakna dig massor Julia!! Hoppas du kommer och stöttar oss på tävlingarna, du kommer alltid vara en av oss <3



Massa love till dig!

2011-06-29 @ 19:04:30
URL: http://Matildatullock.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0