förbjudet

jag minns allt
jag minns somrarna
då allting lekte
jag minns hur kul vi hade
vi lagade mat utan andledning
inte för att vi var hungriga
bara för att mat är gott
oemotståndligt gott
vi dansade till samma rytm
vi skulle ta över världen
den var våran
det fanns bara vi den sommaren
ingen annan
varför skulle det göra det liksom?
aldrig har jag mått så bra
även om jag har trott det många gånger
men nu vet jag
för att vara lycklig krävs det mycket
men vi börjar komma tillbaks
vi börjar hitta det lyckliga igen
där vi var
glädjen kan komma då och då
även sorgen
varför det blev så undrar jag ofta
vi var lättsinniga
slarviga
precis som det ska vara
så vafan
vad hände?
vi blev dryga
tråkiga
men som jag sa
vi hittar tillbaks till det igen
och vi är nästan där
vi är nästan tillbaks
till somrarna
till skratten
och det lättsinniga
jag vet att det blir så
världen är vår


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar dig något enormt!

2011-03-15 @ 21:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0